background

PERLU

Aku pernah terlampau paksa untuk aku  teruskan hidup dan jangan ingatkan dia lagi.Aku terlalu memaksa hati. Maafkan aku wahai hati, aku bertindak kejam terhadap kau.

Jujurnya segalanye perlu kan masa. Kau tak boleh harini kau lepaskan dia esok kau  boleh lupakan dia. Itu mengarut dan mustahil. Segalanya perlukan masa. Luka kat tangan pun perlukan masa untuk tutup dan hilang pedih, nikan hati ngan jiwa seorang manusia

Jangan terlampau paksa untuk move on, berilah dia masa untuk menerima, untuk faham dan akhirnya nanti  percayalah dia akan bergerak sendiri, tersenyum semula dan ketawa tanpa perlu paksa seperti dulu

Cuma bila aku cakap beri masa, takdelah sampai berpuluh puluh tahun kau kena macam tu. Cuba perlahan lahan. Kalau dulu kau tak boleh pergi tempat kau dating dulu, harini cuba kau lawan dan pergi tempat tu. Cuba dan beri masa, cuba sampai hati kau mula jitu gitchewwww!

Yang lama, biarlah lama.
Yang di hadapan, itu yang perlu kau jaga sebenarnya

Oceyy!?
Be strong :)

No comments:

Post a Comment